صنايع و كشاورزي براي تطبيق با هدفمند كردن يارانه‌ها نياز به فرصت دارند


یزدفردا "میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي نيز در نشست مشترك نمايندگان مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراهاي شهر و روستاي استان يزد، در مورد تجميع انتخابات شوراها با انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: در ارتباط با شش ساله شدن دوره كنوني شوراها با توجه به اينكه مردم فقط چهار سال به اعضاي منتخب راي داده‌اند، درست نيست حق مردم تضييع شود و طرح‌هاي زيادي در دست است از جمله شش ساله شدن دوره آينده شوراها اما ما نظرات اعضاي شوراها را نيز به مجلس ارائه مي‌دهيم.
علي‌اكبر اوليا در ادامه با اشاره به نقش نظارتي شوراها خاطرنشان كرد: در حال حاضر ديدگاه شوراي نگهبان كه در لوايح نيز اعمال مي‌شود اين است كه شوراها هيچ نقش اجرايي نداشته باشند و تنها به نقش نظارتي بپردازند.
وي در ارتباط با لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها نيز گفت: ريسك خطرناكي است و مجلس با نگراني پيگير اين لايحه است چرا كه ممكن است خداي ناكرده تبعات سنگيني براي كشور داشته باشد.
اوليا تاكيد كرد: به ويژه صنعت و كشاورزي بايد خود را با اين قانون تطبيق دهند و سپس بر اساس قانون، لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اجرايي شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر يزد نيز در اين جلسه اظهار داشت: خوشحاليم كه روابط صميمانه‌اي با نمايندگان استان در مجلس برقرار شده كه نتيجه آن عايد مردم مي‌شود.
محمد فقيه‌ خراساني با بيان اينكه بايد مرز نظارت و اجرا مشخص شود، گفت: اگر قرار است اعضاي شورا فقط ناظر باشند، نقش موثري ندارند و به عنوان نمونه در كميسيون ماده 5 كه اعضاي شورا حق راي دارند، توفيقات بيشتري حاصل شده است و با توجه به اينكه اعضاي شورا، نماينده مردم هستند‌ اگر علاوه بر حق اظهارنظر، حق راي نيز داشته باشند، بهتر مي‌توانند از حقوق مردم دفاع كنند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا